"אקו-קליפ" - פסטיבל אינטרנטי לקידום איכות הסביבה

האירוע יתקיים ׳‘יום חמישי, ט"ו בשבט ה'תשע"א, 20 בינואר 2011

המרכז לתקשורת מודעת ע"ש שרי אריסון במרכז הבינתחומי הרצליה, משיק את "אקו-קליפ", פסטיבל ידידותי לסביבה, שייפתח חגיגית בט"ו בשבט הקרוב ה' בתשרי ה'תשע"ה, 29 בספטמבר 2014 ברשת החברתית פייסבוק, וייתן במה לסרטונים ביתיים קצרים, שיעודדו שינוי אקטיבי בנושאי איכות הסביבה. זוהי הפעם הראשונה בארץ, שמתקיים פסטיבל סרטים שמנוהל כולו ברשת הפייסבוק.

הקהל הרחב יוזמן לצלם, באמצעים זמינים דוגמת מצלמת הטלפון הנייד, המצלמה הביתית וכדומה, סרטון קצר, בן 30-90 שניות בלבד, שיציע פתרון יצירתי לבעיה סביבתית. הפסטיבל מציע חמישה נושאים להתייחסות: זיהום אוויר, חסכון במים, מחזור, חסכון באנרגיה וזיהום ים וחופים, ובמקביל תהיה קטגוריה פתוחה להתייחסות בסוגיות "ירוקות" נוספות כיד הדמיון. מטרת הסרטונים היא להעלות את הנושא למודעות, אם בהצעת דרך לפעולה אקטיבית, ואם בהגשת רעיונות מופרכים, סטיריים ויצירתיים במיוחד להתמודדות עם האתגר הסביבתי, שיחרטו בזיכרון את עצם קיומו ואת הצורך להתמודד עימו.

החל מיום פתיחת הפסטיבל, ה' בשבט ה'תשע", 20 בינואר 2010, ובמשך חודש שלם, ניתן יהיה להעלות סרטונים לאפליקציית הפייסבוק של פסטיבל אקו-קליפ. במהלך אותו חודש, יוזמנו הגולשים לצפות ולדרג את הסרטונים האהובים עליהם. בתום התקופה, ייבחנו 15 הסרטונים האהובים ביותר, שזכו לכמות הצפיות וה"לייקים" (ביחס של 30-70% בהתאמה) הגבוהה ביותר, על ידי צוות אנשי מקצוע מתעשיית התקשורת והבידור בארץ. אלה יבחרו את שלושת הסרטונים המובילים ויזכו את יוצריהם בפרסים יקרי ערך. במהלך כל התקופה תשמש אפליקציית הפייסבוק גם כבמה לדיונים סביבתיים הנמצאים על סדר היום ותזמין את הגולשים לקחת חלק בפעילויות ירוקות נוספות.

את יוזמת אקו-קליפ מובילים שניים מבוגרי בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, מישל לורי ויובל חיימוביץ. לפי ההערכות, למעלה מחצי מיליון ישראליים רשומים כיום ברשת הפייסבוק, שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, וזיכתה לאחרונה את מקימה בתואר איש השנה של המגזין "טיים". התנהלות הפסטיבל באינטרנט היא ידידותית לסביבה, ותאפשר הפצה רחבה מאוד של הסרטונים והמסרים שלהם לקהל הרחב.

לדברי מישל לורי, ממובילי היוזמה: "כולנו מכירים את הסיסמאות לשימור ולשמירה על הסביבה, אבל אקו-קליפ לוקח אותנו צעד אחד קדימה, בהפצה אינטרנטית כלל ארצית של הרעיונות היצירתיים שיש לכל אחד מאיתנו בסוגיות יום יומיות. אנחנו רוצים, שאנשים יקבלו מהסרטונים רעיונות שהם יכולים ליישם בעצמם בסביבה הקרובה, או לחלופין, להיחשף לרעיונות מקוריים, גם אם לא ברי יישום, ודרך כך אולי יקבלו בעצמם השראה, מה כן ניתן לעשות בתחום".

אז מה עושים עד הפתיחה הרשמית של הפסטיבל?

  1. בוחרים נושא ירוק שקרוב לליבנו (זיהום אוויר, חיסכון במים, מחזור, חסכון באנרגיה, זיהום ים וחופים או כל נושא אחר). חושבים על רעיון יצירתי במיוחד להצגת דרך ההתמודדות עימו.
  2. מכינים סרטון לבד, עם המשפחה או עם חברים. אתם יכולים לביים, לצלם מצב בשטח, להמציא פתרונות, לראיין אנשים וכל דבר, בתנאי שתציגו פתרון אישי לשינוי ירוק. אל תפחדו להיות יצירתיים והביעו כל רעיון לשימור הסביבה שעולה לכם בראש.
  3. כל סרטון חייב לארוך בין 30 ל-90 שניות. אם יש צורך בעריכה, אתם מוזמנים להשתמש בתוכנות חינמיות שיש ברשת. בעלי אייפון למשל, יכולים לערוך באמצעות אפליקציית ReelDirector.
  4. סיימתם? את הסרטון המוכן ניתן לשלוח למייל ecoclipfest@gmail.com או להמתין לעלייתה של אפליקציית הפייסבוק ב- 20.1.11. חפשו אותה בשם "אקו קליפ".
  5. ספרו ושתפו את כל החברים שלכם, כדי שיראו את הסרטונים ויצביעו like עבורכם. 15 הסרטונים המובילים בצפיות ובדירוג הגולשים יישפטו על ידי אנשי מקצוע, שיבחרו את הסרטונים הטובים ביותר. לכן מומלץ להעלות סרטונים כמה שיותר מהר ובכך להגדיל את מספר הצופים בכם במהלך חודש הפסטיבל. אולי אתם תזכו בפרס יקר?
  6. בינתיים יש לכם שאלות, הצעות ורעיונות? מוזמנים לפנות למייל: ecoclipfest@gmail.com.