RSS

איכות הסביבה: בארץ

  • ליקויים ב-87 מתוך 114 פנצ'ריות שנבדקו במבצע אכיפה
    במבצע ארצי לאכיפת החוק לסילוק ולמיחזור צמיגים ביקרו מפקחי המשטרה הירוקה ב- 114 פנצ'ריות, נתנו הסבר ודף מידע על החוק החדש ובדקו את נושא האחסון והפינוי המוסדר של צמיגים משומשים.
  • חוף נקי 2007 - סיכום שנתי ומבצעי ניקיון
    ממוצעי מדד "חוף נקי" לשנת 2007 מראים כי במחצית מהרשויות המקומיות החופיות נשמרו החופים הבלתי מוכרזים במצב ניקיון "נקי" ומעלה במרבית חודשי השנה. במקביל, נמשכים מבצעי ניקוי החופים גם בתום עונת הרחצה: תלמידי תיכון שובתים גוייסו למבצעי ניקוי חופים באשדוד ובנתניה.
  • הבעיה העיקרית של ים המלח: האדישות
    מפלס ים המלח צונח בהתמדה, הבולענים מאיימים להרוס את התשתיות הפיזיות והסביבתיות, פעילות המפעלים שסביבו מאיימת להציף את המלונות ואין בחינה רצינית של כל החלופות להזרמת מים לאגן, אבל הבעיה העיקרית של ים המלח היא העובדה שהאין גוף אחד שמרכז את הטיפול בעניין באופן מסודר.
  • ח"כ פינס: "לא ממליץ לציבור לשתות מי ברז"
    בדיון שהתקיים בוועדת האיכות והגנת הסביבה בכנסת בנושא מי השתיה, תקף יושב ראש הוועדה, ח"כ אופיר פינס את משרד הבריאות והביע דאגה לאיכות המים. המלצות לעדכון תקנות מי המים הוגשו לטענתו כבר בחודש מרס אולם עד כה לא פעל המשרד ליישומן. משרד הבריאות: "אנו פועלים במסלול החוקי. מי השתייה המסופקים בברזים באיכות טובה מאוד".
  • מדינת ישראל הפכה לאוטוסטרדה אחת גדולה, צפופה ומזהמת
    דו"ח של החברה להגנת הטבע לרגל יום התחבורה הציבורית ניתח את הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים בארץ, סלילת הכבישים והרחבתם ודפוסי הנסיעה של הישראלים וקבע: המדינה מעודדת בעקיפין העדפה של שימוש ברכב פרטי על תחבורה ציבורית.
  • למה הציבור לא משתמש בתחבורה הציבורית? בגלל רמת השירות
    מסקר של "תחבורה היום ומחר" לכבוד יום התחבורה הציבורית, עולה שמרכיב רמת השירות בתחבורה הציבורית הוא גורם מכריע במעבר לשימוש בה. 63% מהנשאלים ציינו שהם מגיעים לעבודה ברכב פרטי ורוב מוחלט של 90% טוען שכך הוא גם מגיע מהר יותר.
  • יוזמות הפחתת זיהום יכניסו 25 מיליון ש"ח בשנה
    שישה פרויקטים להפחתת פליטת גזי חממה, המייצגים חיסכון של 620 מיליון טונות פחמן דו-חמצני בשנה, אושרו על ידי הוועדה הלאומית למנגנון פיתוח נקי. היזמים יוכלו כעת לפנות לאו"ם ולסחור בחיסכון שלהם עם מפעלים בחו"ל שזיהמו מעל למכסה המותרת להם. עבור כל טונה CO2 שנחסכה לשנה יכולים היזמים לקבל 15 אירו.
  • שר התחבורה, שאול מופז: "פיתוח תחבורה ציבורית - צורך לאומי"
    שאול מופז, שר התחבורה, אמר היום כי על מדינת ישראל לפתח את התחבורה הציבורית, אחרת - "התנועה בכבישים תהפוך לבלתי אפשרית".
  • 200 אלף ש"ח קנס לחברת אוטובוסים בגין זיהום אוויר
    חברת "סופרבוס" הואשמה על ידי המשרד להגנת הסביבה כי הפעילה אוטובוסים מיושנים שלא עומדים בתקן הזיהום העדכני. בית המשפט הרשיע אותה בזיהום אוויר חמור וקנס אותה ב-200 אלף שקלים שיועברו לקרן לשמירת הניקיון. החברה: קיבלנו אישור ממשרד התחבורה לכל כלי רכב, נשקול לערער.
  • סוף לאנטנות סלולריות בבתי מגורים ומרפסות
    ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה פה אחד את התקנות לחוק הקרינה הבלתי מייננת שהגיש השר להגנת הסביבה גדעון עזרא ואסרה להתקין אנטנות סלולריות בתוך דירות מגורים ובמרפסות. עם זאת הוחלט כי במקרים חריגים, בהעדר חלופות אחרות ועל פי המלצה מקצועית, יוכל השר להגנת הסביבה לאשר התקנת אנטנה על מרפסות גג.
  • הפארק הגדול במדינה יוצא לדרך
    לאחר שנים ארוכות של תיכנון ולא מעט מאבקים, על שטח הכפול משטח סנטרל פארק בניו יורק וחרף התנגדותם של יזמי נדל"ן ייחנך הפארק הגדול במדינה ואחד הפרויקטים הגדולים בתחום הפיתוח הסביבתי בישראל. בתוכנית: ריאה ירוקה ענקית, עם שבילים ומסלולי טיולים, אגם, שטח הצפה ושטחים פתוחים.
  • לשקם את אמא אדמה
    הישנותם של אירועי הזיהום בישראל אינם מאפשרים לנו להמשיך להתעלם מהמצב הקשה. גלעד רוט על הצעת החוק לשיקום הקרקעות המזוהמות בארץ
  • האם ישראל בשלה למפלגה ירוקה בכנסת?
    סוגיות איכות סביבה תופסות מקום גדל והולך בשיח הציבורי ובפעילות הפוליטית הכלל ארצית, וגורמים הפועלים לקדם סדר יום סביבתי מיוצגים בזירה הפוליטית המקומית והמוניציפלית, ועדיין אין בכנסת ייצוג למפלגה שנכנסה למשכן בזכות פעילותה בנושאי סביבה בלבד. האם לנצח יכריעו הביטחון והכלכלה את הבחירות?
  • מדינות בעולם מתחילות להוציא מהחוק את נורות הליבון
    אנו מדליקים את האור עשרות פעמים בכל יום, מבלי לדעת שנורות הליבון הרגילות אחראיות לכשליש מפליטת גזי החממה בעולם. על פי אגודת אדם טבע ודין, נורות הליבון צורכות כ-20% מהחשמל בעולם ואחראיות לכשליש מפליטת גזי החממה בעולם, פי שלושה מהפליטה שנגרמת ממטוסים. מה הפתרון? נורות CFL ונורות PL שצורכות הרבה פחות חשמל ומאריכות ימים עד פי עשרה.
  • מסתמן: אגרת כניסה למרכז תל-אביב לכלי רכב מזהמים
    יש לכם מכונית ישנה ומזהמת? בעתיד הקרוב ייתכן שתשלמו על הזכות להיכנס למרכז תל-אביב. משרד התחבורה מגבש בימים אלה תוכנית חדשה, לפיה בעלי כלי רכב מזהמים ישלמו אגרה בכניסה למרכז תל-אביב. על-פי התוכנית המסתמנת, יהיו תושבי תל-אביב פטורים מתשלום האגרה, ואילו תושבי אזורים סמוכים - שטרם הוגדרו - יהנו מהנחה בגובה 50%.
  • חוק "הפחתת השימוש בשקיות פלסטיק" עבר בקריאה טרומית
    לאחר שהובטחה לו תמיכת הממשלה, עבר בקריאה טרומית החוק להפחתת השימוש בשקיות פלסטיק. עם כניסתו לתוקף יידרש הציבור לשלם שקל עבור כל שקית פלסטיק עם ידיות אותה נהג לקחת "בלי חשבון" בקופת המרכול. הכסף שייגבה יועבר לקרן לשמירה על הסביבה.
  • רק 1% מהנסיעות מדי יום מתבצעות באוטובוס
    מתוך סך הקילומטרים שעוברים הישראלים על הכבישים, משמש האוטובוס ל-1% בלבד. כך עולה מדו"ח שמפרסם הארגון הסביבתי "אדם, טבע ודין", הטוען כי ממשלת ישראל אחראית למשבר גדול בתחבורה ציבורית, ולתלות גוברת בנפט. עורכי הדו''ח מצביעים על מספר כשלים במדיניות התחבורה בישראל הגורמים להידוק התלות בנפט.
  • תוכנית לאומית: צרכנים שמבזבזים חשמל ישלמו יותר
    הממשלה מגבשת בימים אלה תוכנית לאומית לצמצום צריכת החשמל בשל המחסור החמור בחשמל. הכוונה היא לצמצם ב-20% את צריכת החשמל השנתית עד 2020. במסגרת התוכנית תבצע חברת החשמל סקר בקרב 200 משפחות לגבי צריכת החשמל בבתיהן. משפחה שתצרוך מעל הממוצע - תשלם יותר.
  • אירוס הארגמן ניצח את יזמי הנדל"ן
    בתום 15 שנות מאבק מייגעות, החליט בית המשפט העליון לפסוק לטובת גבעות אירוס הארגמן בנס ציונה ולדחות את ערעורם של יזמי הנדל"ן ובעלי השטח, שביקשו לבנות במקום. בית המשפט העליון דחה את תביעת בעלי הקרקעות וקבע כי גבעות הכורכר בנס ציונה יישארו בבעלות האירוסים והטבע.
  • מהפכה בתחום החשמל בישראל: מעכשיו כל אחד יכול לייצר חשמל בבית ולמכור אותו לחברת החשמל
    רשות החשמל אישרה תקנות חדשות לעידוד התקנת מערכות סולאריות ביתיות המאפשרות למי שיתקין מערכת אנרגיה סולארית פרטית למכור את עודפי החשמל שהוא מייצר לחברת החשמל בתעריף מיוחד: יצרן הביתי יקבל החזר כספי מחברת החשמל עבור כל קילו-וואט שייצר.
  • ים המלח הולך ונעלם. הנזק המוערך מהיעלמות ים המלח - כ-90 מיליון דולר בשנה
    הנזק הכלכלי של הימנעות מכל פעולה להפסקת התייבשות ים המלח מוערך בכ-90 מיליון דולר בכל שנה - כך עולה מדו"ח שחיבר מוסד שמואל נאמן של הטכניון, ואשר יעלה לדיון ביום פעילות בנושא ים המלח בכנסת בשבוע הבא: לחלופה של הזרמת מים מהים התיכון יש יתרונות כלכליים וסביבתיים, ולחלופה של תעלה מים סוף יש יתרונות פוליטיים.
  • חשבון מחברת החשמל: זיכוי ללקוח שהתקין מערכת סולארית
    הלקוח, שהתשלום על כמות הקוט"ש שצרך מחברת החשמל נמוך מהתשלום של כמות הקוט"ש שייצר באופן עצמאי, קיבל השבוע חשבון חשמל ראשון מסוגו: חשבון זיכוי על סך 771 ש"ח, וזאת עקב התקנת מערכת סולארית ביתית.
  • הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק מיחזור פסולת אלקטרונית: יבואני מוצרי חשמל יחוייבו למחזר אותם
    חוק מיחזור פסולת אלקטרונית אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. חוק זה יחייב את היצרנים והיבואנים לדאוג לאיסוף ומיחזור המכשירים האלקטרוניים המשומשים במקום שייזרקו לאשפה במקומות שונים באופן שמזהם את הקרקע ואת מקורות המים.
  • משרד להגנת הסביבה הורה לחברת החשמל להפחית את השימוש בפחם
    המשרד להגנת הסביבה מפעיל לראשונה את סמכויותיו ודורש מחברת החשמל לצמצם את השימוש בפחם בתחנת הכוח הממוקמת בחדרה ולהגדיל את השימוש בגז טבעי. על-פי התנאים החדשים שהציב המשרד לחברת החשמל יצומצם השימוש בפחם בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה בשנת 2016 בכ-8-10% אחוזים.